Wysłany: Wto Lis 02, 2004 6:28 pm Tramwaje w Gdańsku
Wychodząc na przeciw prośbom admina, żeby nie mieszać za bardzo otwieram nowy wątek poświęcony gdańskim tramwajom.
Dokopałem się dzisiaj do 30 dni nr 2 (16) z lutego 2000 r. Przeczytałem ponownie artykuł o przyszłości gdańskich tramwajów i zacząłem się zastanawiać, czy gdańskie tramwaje czeka taki sam "dynamiczny rozwój" jak Wyspę Spichrzów?
Cytat z artykułu: Układ trakcji tramwajowej Gdańsk odziedziczył po przedwojennych włodarzach miasta, Po wojnie dokonano jedynie korekt oraz likwidacji niektórych linii: w końcu lat 50. zdemontowano tory na ulicy Chrobrego we Wrzeszczu i przełożono je na ul. Hallera; w 1961 roku zlikwidowano linię do Sopotu, a w 1972 roku na Orunię. W zamian dodano odcinek łączący ul. Kościuszki z ul. Pomorską.
Pokazano też plan rozwoju linii (sięgający lat 80.) na Chełm i na Morenę. Krótko mówiąc rozwój linii tramwajowych przypomina raczej ich zwijanie.
Z tego planu wynika, że 12 nie jeździła by już przez Chucisko. Wygląda mi to na jakiś absurd. Pamiętam nawet czemu taki plan powstał. Otuż władze miasta zapragnęły zrobić z tego skrzyżowania londowisko sla helikoperów. Tak, to nie żart. Heh. Choć mają szpital wojewódzki tuż obok chcą aby medyczne helikopery mogły lądować w razie jakiegoś wypadku na skrzyżowaniu. Ta konepcja nie przeszła nie oznacza to jednak, że linia na morenę i chełm nigdy nie powstaną. Zdaje się, że unia ma sypnąc groszem na budowę jednej z tych lini w najbliższym czasie gdyż projekt rozwoju gdańskiego ZKMu został zakceptowany pomyslnie już drugi raz. Pierwszy etap jest właśnie realizowany. Remontowane są torowiska, w zasadzie remonty te polegaja na położeniu torów od nowa. Wyremontowano przystanki itp. W kolejnym etapie ma powstać projekt jednej z wymienionych przeze mnie lini tramwajowych a potem jego etapowa realizacja. W krakowie i poznaniu realizują już od kilku lat takie ambitne projekty więc miejmy nadzieję, że w Gdańśku też się uda. W polsce jest teraz bardzo dobra atmosfera dla tego typu miejskich inwestycji dlatego uważam, że ZKM nie powinien być prywatyzowany.
_________________ Jestem gupi i wszyscy bardzo mnie rzałują!
Dobrze zrealizowana sieć tramwajowa, biorąc pod uwagę to, że w Gdańsku tramwaje dysponują przeważnie własnymi "pasami", jest chyba świetną alternatywą dla samochodu. Przecież przez Gdańsk przejechać w szczycie i zdążyć, to już naprawdę graniczy z cudem. Ale do tego trzebaby trochę ruszyć głową i skarbonką. Jeśliby ludzie mieli się przesiąść do tramwajów to musiałoby ich być z cztery rezy tyle co teraz.
Z tego wnioske, że trzeba by się zastanowić powaznie nad nowszymi skłądami, które są szybsze i bardziej pojemne. Gdańsk pod kazdym względem wyprzedza komunikacyjnie inne miasa w polsce. Zauważcie, że prawie wszystkie torowiska są wydzielone i spełniają wymogi dla szybkich tramwajów podczas gdy w większości miast strawaje stoją w korkach razem z samochodami. Kraków wydaje właśnie cięzkie pieniądze na wydzielenie pasów trawajowych z ruchu ulicznego a my już to mamy. Trzeba wykożystać naszą dogodną syucajcę i pójść naprzód.
_________________ Jestem gupi i wszyscy bardzo mnie rzałują!
Z tego planu wynika, że 12 nie jeździła by już przez Chucisko. Wygląda mi to na jakiś absurd.
To nie jest absurd, chodziło o odciążenie ul. Nowe Ogrody, a nie o wybudowanie lądowiska dla helikopterów. A zjazd z Armii Krajowej w stronę Kartuskiej jest gotowy od wielu lat.
A to oczywiście święta prawda. Podobnie jak przygotowane podjazdy na wiadukt nad skrzyżowaniem z Łostowicką. Chodziło mi o zjazd, o którym pisze Sabaoth, widoczny zresztą na mapce pobranej z 30 dni (trasa żółta). To tak jakoś Malczewskiego, czy coś.
Piotr
Jeśliby ludzie mieli się przesiąść do tramwajów to musiałoby ich być z cztery rezy tyle co teraz.
ja się właśnie przesiadłam, niestety z konieczności a nie wyboru... komfort mniejszy, ale nawet na odcinku wrzeszcz-dworzec główny zaoszczędzam kilka minut ;)
_________________ Czyż nie rozumie pan, że wszystko, co piękne w architekturze, osiągnięto już dawno temu? Zostało to autorytatywnie stwierdzone. (Ayn Rand "Źródło")
Nieeeeee, nie z Armii na Kartuską - po prostu trasa na Sztolcenberg ma porządne torowisko po środku - o to mi chodziło.
No i mniej więcej na wysokości kościoła Chrystusa Króla jest z tego torowiska zrobiony zjazd w kierunku Kartuskiej. Nie jestem pewien czy na Pohulance też wydzielono torowisko, ale nawet jeśli nie, to jest to stosunkowo krótki brakujący odcinek.
Generalnie w tym projekcie chodzi o to, żeby Mikołajowi tramwaje nie zakłócały spokoju. Tak jak ten ze zdjęcia. Chociaż ja nie miałbym nic przeciwko temu, żeby taka siódemka jeździła po Nowych Ogrodach
Generalnie w tym projekcie chodzi o to, żeby Mikołajowi tramwaje nie zakłócały spokoju
A to Mikołaj lobbuje.
_________________ Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum