Właśnie odebrałem przedmiotowe zdjęcie.Niestety dalszy plan nawet przy dużej rozdzielczości jest bardzo zamazany.
Czy coś więcej widać w kwestii dworca, oceńcie sami.
dalszy plan nawet przy dużej rozdzielczości jest bardzo zamazany
Niestety
Ani szczytu, ani kominów tego dworca nie widać.
To co widać nie wyklucza, ale i nie potwierdza ewentualności jego nie istnienia.
Widoczny jest na zdjęciu budynek mieszkalny "Wohngebäude" - zaznaczony na planie z 1940 r. Ten plan i wyraźniejsze zdjęcie wykorzystałem do dokładniejszego ulokowania widocznego baraku. Był zdecydowanie bliżej.
To co widać nie wyklucza, ale i nie potwierdza ewentualności jego nie istnienia.
Raczej potwierdza. Budynek dawnego dworca ma dwie kondygnacje oraz poddasze, budynek z wojennego zdjęcia ma wysokość nieco większą od jednej kondygnacji, więc nie powinien zasłaniać dawnego. Wysokość tego wojennego można porównać z wysokością wiaty na peronie. Oba obiekty stoją w różnej odległości od fotografa, ale przed oboma stoją słupy, które powinny mieć zbliżoną wysokość. Oba obiekty sięgają mniej więcej do połowy wysokości słupów.
_________________ Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
Po jaki ch. tzw. "Niemcy" budowaliby nowy budynek nowej Empfagsgebaude ? Dla mnie cień tego czegoś wygląda jak magazyn z rampą.
Sprawdźcie, czy ewentualnie budynek stacyjny nie został zniszczony w trakcie nalotów alianckich przed 1945 rokiem.
Nastawnia bramowa jest słabo ale wystarczająco widoczna na obrazie w wysokiej rozdzielczości.
Tutaj http://ba.e-pics.ethz.ch/...1416731544427_1
Po kliknięciu ikony powiększenia obraz się długo ładuje.
Spróbowałem. To co mi się udało to malutka ikonka po prawej stronie, ale rzeczywiście co nie co więcej widać. Ściągnąłem dwa powiększenia rejonu dworca, skleiłem i powiększyłem.
Wyłania się obraz totalnego bałaganu rozbudowy (przerwanej rozbudowy) stacji Wrzeszcz.
edycja Udało się (lepszymu fachowcowi niż ja) uzyskać lepszą jakość
Dodany drugi obrazek.
Wrzeszcz.1.jpg
Plik ściągnięto 23475 raz(y) 23,16 KB
Wrzeszcz.3.jpg
Plik ściągnięto 23475 raz(y) 48,53 KB
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Nie Lis 23, 2014 11:56 am, w całości zmieniany 1 raz
Przeglądając powyższy temat zafrapowało mnie czy ostatnie zdjęcie jest zrobione na wysokości Wajdeloty z Dmowskiego, jeżeli tak to peron już w tamtych czasach był bardzo długi (prawie jak obecny, oczywiście można jeszcze założyć, iż pociąg został ujęty w ruchu). Dodatkowo spostrzegłem prawdopodobnie ciekawostkę, ujęcie zamknęło w kadrze czasu scenkę wspomagania bezdomnych dzieci lub biednych przez wytworne damy i skonfundowanego towarzysza całą sytuacją (Troszkę większy skan tu).
Tak, wygląda to na widok od dzisiejszej Dmowskiego, za torami kamienice Biała 13 i 14.
O ile kumam sytuację, właśnie tutaj był pierwszy budynek dworca i peron. Nie był więc długi, tylko tutaj się zaczynał i z czasem wyciągnął w stronę Gdyni (a dworzec "migrował).
_________________ Co to ja miałem w tej puszce ... ?
ostatnie zdjęcie jest zrobione na wysokości Wajdeloty z Dmowskiego, jeżeli tak to peron już w tamtych czasach był bardzo długi
Zdjęcie jest zrobione przed przebudową stacji z 1911 r.
renekk napisał/a:
zamieszczam dwa fragmenty planu przebudowy stacji Wrzeszcz z 1911 roku.
( http://forum.dawnygdansk....p?p=85746#85746 )
Ten wcześniejszy peron był usytuowany bliżej Gdańska i bliżej budynku dworcowego. Poza tym torowisko było wyraźnie niżej. Na planie kolorem czerwonym zaznaczono projektowane zmiany (znane nam - bo dotrwały do XXI w.), na czarno stan wcześniejszy. Gdyby fotograf obrócił aparat ciut w prawo uwieczniłby pomost ponad torami do wejścia na peron 2. (peron 1 był jednostronny i właśnie na ten peron wychyla się z okna pewna pasażerka)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum